ACCOUNTMANAGER LANDBOUW

VESTIGING 'T ZAND (40 UUR PER WEEK)

De Accountmanager is verantwoordelijk voor omzet en resultaat in het toegewezen rayon, met betrekking tot (gebruikte) landbouwmachines. Het betreft zowel acquisitie als relatiebeheer.
Het takenpakket:

1. Verantwoordelijk voor omzet en resultaat in het toegewezen rayon:

  • Verkopen van producten (gebruikt en nieuw) en diensten op basis van een vooraf vastgesteld target;
  • Opstellen van het marktbewerkingsplan (samen met de Sales Manager)
  • Actief bezoeken van klanten en prospects (bestaande en nieuwe) en het maken van bezoekafspraken
  • Opstellen en opvolgen van offertes, na akkoord c.q. volgens de richtlijnen van de Sales Manager

2. Verkoopondersteunende activiteiten:

  • Verzorgen van demo’s, zowel op het eigen bedrijf als op locatie;
  • Actief deelnemen aan en bezoeken van shows, beurzen, klantendagen en dealerdagen;
  • Bereidheid tot het volgen van training en opleiding om (technische) kennis actueel te houden;
  • Op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen in de markt/branche;
  • Bezoeken van recepties, open dagen, relatiedagen, enz. van klanten en leveranciers;
  • Actueel houden van markt- en klantgegevens in de daarvoor bestemde systemen (o.a. Profile, sales-app);
  • Actief deelnemen aan het Salesoverleg.
functie eisen:
  • MBO/HBO werk- en denkniveau;
  • Een afgeronde MBO-opleiding;
  • Werkervaring in een technisch-commerciële functie, met sterke voorkeur voor de landbouw
  • Ervaring met zowel acquisitie als relatiebeheer, succesvol commercieel track record;
  • Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift;
  • Goede presentatievaardigheden, representatief;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Proactieve, praktische en zelfstandige werkhouding, groot verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Hecht waarde aan een goede werksfeer binnen het team en tussen afdelingen;
  • Bereidheid tot het werken buiten normale kantooruren en bereid incidenteel te werken op zaterdag (evenementen bijwonen)
Wat bieden wij?
  • Een uitdagende functie met veel afwisseling en ruimte om jezelf te ontwikkelen;
  • Werken met A-merken;
  • Een plek in een gezellig team, waarin goed wordt samengewerkt en gekeken wordt naar verbetering;
  • Een salaris passend bij jouw ervaring;
  • 27 vakantiedagen, deelname aan een goed pensioenfonds en korting op een aantal zorgverzekeringen;
  • een inwerktraject, waarbij veel aandacht is voor begeleiding;
  • aandacht voor opleiding en ontwikkeling, bijvoorbeeld functiegerichte trainingen op het gebied van onze A- merken.
INTERESSE?

Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Mia de Boer (Personeelszaken) via 072-5023194 of 06-13916167.
Jouw reactie met CV kun je mailen naar: werkenbij@kraakman.com

Kraakman Perfors B.V. Agriport 127 1775 TA Middenmeer T. 072-5023194 E werkenbij@kraakman.com